Pośrednictwo w sprzedaży portfeli wierzytelności - BizOn | Czy prawdą jest postawiona teza, iż wynajęcie konsultanta nie kosztuje nic?
1010
post-template-default,single,single-post,postid-1010,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
 

Czy prawdą jest postawiona teza, iż wynajęcie konsultanta nie kosztuje nic?

Czy prawdą jest postawiona teza, iż wynajęcie konsultanta nie kosztuje nic?

Każda osoba, która prowadzi firmę, zastanawia się jak ulepszyć procesy związane z zarządzaniem spółką. Wiele przedsiębiorców chce, aby wprowadzone zostały takie zmiany, które pozwolą na usprawnienie procesów, co z kolei przełoży się na zadowolenie pracowników i większe zyski oraz sprawne działanie, w związku z czym zastanawiają się jak podnieść kompetencje obecnych pracowników bądź zatrudnić osobę bardziej zaawansowanych umiejętnościach. Czy nie lepszym jednak rozwiązaniem będzie wynajęcie konsultanta – dlaczego?

Dlaczego wynajęcie konsultanta jest lepszym pomysłem niż zatrudnienie eksperta?

Zacznijmy od tego, że dany przedsiębiorca nie zawsze ma środki na zatrudnienie najlepszego specjalisty. Nawet jeśli się wykosztuje i zdecyduje na przyjęcie na etat profesjonalisty, prawie pewne jest to, że ekspert po czasie nie będzie wykonywał swoich zadań z równie precyzyjną starannością – w jego obowiązki wkradnie się rutyna i znudzenie; sprawi to, że ponoszone przez nasz koszty przeznaczone na niego zaczną przewyższać korzyści płynące z tego etatu. Co wówczas wchodzi w grę? Wypowiedzenie/wymiana pracownika wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Takie wyjście z sytuacji niestety może być źle odebrane przez innych podwładnych i w konsekwencji obniżyć morale…. Wynajęcie eksperta jest lepszym rozwiązaniem, ponieważ z góry zatrudniamy go na dany okres czasu!

Wynajęcie konsultanta – zalety tego rozwiązania

Decydując się na ten sposób zawarcia umowy, możemy cieszyć się wieloma korzyściami. Po pierwsze, wszystkie osoby zatrudnione w naszym zespole wiedzą, że nowa osoba jest na pewien okres czasu, nie na stałe. Dodatkowo, mamy z góry określone koszty, które pozwolą na dokładne zaplanowanie budżetu – możemy mieć pewność, że nie przepłacimy ani nie poniesiemy większych kosztów niż to konieczne!

Warto również wspomnieć o rozterkach, jakie w sytuacji stałego zatrudnienia mielibyśmy, jeśli chodzi o zwolnienie danego pracownika. W sytuacji, w której zlecamy komuś dane zadania, z góry wiadome jest, kiedy ta osoba zakończy z nami współpracę; a współpraca ta opiera się na tym, aby naprawić/zmodyfikować konkretne procesy – te, które wcześniej zostaną omówione i ustalone.

Czy wynajęcie konsultanta się opłaca?

Konsultant zadba o prawidłowe ulepszenie procesów – po zakończeniu współpracy, możemy spodziewać a tak naprawdę oczekujemy i wymagamy ulepszenia procesów i w konsekwencji sprawniejszego funkcjonowania przedsiębiorstwa, poprawy wyniku finansowego a także pełnej świadomości Zespołu, satysfakcji z przynoszonych efektów. Warto więc zdecydować się na wynajęcie specjalisty, ponieważ koszty, które poniesiemy podczas współpracy z pewnością zwrócą w przysłowiowym mgnieniu oka – w związku z czym, tak naprawdę praca specjalisty sama się spłaci!

Szukasz jak najlepszego konsultanta na wynajem? W Biz-On oferujemy wsparcie, jeśli chodzi o ulepszenie procesów w firmach – sprawdź nas już dziś!