22 lut Czy prawdą jest postawiona teza, iż wynajęcie konsultanta nie kosztuje nic?
Każda osoba, która prowadzi firmę, zastanawia się jak ulepszyć procesy związane z zarządzaniem spółką. Wiele przedsiębiorców chce, aby wprowadzone zostały takie zmiany, które pozwolą na usprawnienie procesów, co z kolei przełoży się na zadowolenie pracowników i większe zyski oraz sprawne działanie, w związku z czym zastanawiają się jak podnieść kompetencje obecnych pracowników bądź zatrudnić osobę bardziej zaawansowanych umiejętnościach. Czy nie lepszym jednak rozwiązaniem będzie wynajęcie konsultanta – dlaczego?
Dlaczego wynajęcie konsultanta jest lepszym pomysłem niż zatrudnienie eksperta?
Zacznijmy od tego, że dany przedsiębiorca nie zawsze ma środki na zatrudnienie najlepszego specjalisty. Nawet jeśli się wykosztuje i zdecyduje na przyjęcie na etat profesjonalisty, prawie pewne jest to, że ekspert po czasie nie będzie wykonywał swoich zadań z równie precyzyjną starannością – w jego obowiązki wkradnie się rutyna i znudzenie; sprawi to, że ponoszone przez nasz koszty przeznaczone na niego zaczną przewyższać korzyści płynące z tego etatu. Co wówczas wchodzi w grę? Wypowiedzenie/wymiana pracownika wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Takie wyjście z sytuacji niestety może być źle odebrane przez innych podwładnych i w konsekwencji obniżyć morale…. Wynajęcie eksperta jest lepszym rozwiązaniem, ponieważ z góry zatrudniamy go na dany okres czasu!
Wynajęcie konsultanta – zalety tego rozwiązania
Decydując się na ten sposób zawarcia umowy, możemy cieszyć się wieloma korzyściami. Po pierwsze, wszystkie osoby zatrudnione w naszym zespole wiedzą, że nowa osoba jest na pewien okres czasu, nie na stałe. Dodatkowo, mamy z góry określone koszty, które pozwolą na dokładne zaplanowanie budżetu – możemy mieć pewność, że nie przepłacimy ani nie poniesiemy większych kosztów niż to konieczne!
Warto również wspomnieć o rozterkach, jakie w sytuacji stałego zatrudnienia mielibyśmy, jeśli chodzi o zwolnienie danego pracownika. W sytuacji, w której zlecamy komuś dane zadania, z góry wiadome jest, kiedy ta osoba zakończy z nami współpracę; a współpraca ta opiera się na tym, aby naprawić/zmodyfikować konkretne procesy – te, które wcześniej zostaną omówione i ustalone.
Czy wynajęcie konsultanta się opłaca?
Konsultant zadba o prawidłowe ulepszenie procesów – po zakończeniu współpracy, możemy spodziewać a tak naprawdę oczekujemy i wymagamy ulepszenia procesów i w konsekwencji sprawniejszego funkcjonowania przedsiębiorstwa, poprawy wyniku finansowego a także pełnej świadomości Zespołu, satysfakcji z przynoszonych efektów. Warto więc zdecydować się na wynajęcie specjalisty, ponieważ koszty, które poniesiemy podczas współpracy z pewnością zwrócą w przysłowiowym mgnieniu oka – w związku z czym, tak naprawdę praca specjalisty sama się spłaci!
Szukasz jak najlepszego konsultanta na wynajem? W Biz-On oferujemy wsparcie, jeśli chodzi o ulepszenie procesów w firmach – sprawdź nas już dziś!